Autori: Milan Sanader, Gordana Sanader
Kroz udžbenik za 5. razred smo pokušali da vas uvedemo u Svet tehnike, na vama prihvatljiv način. Rečju i slikom izabrali smo one informacije koje će vam omogućiti sticanje osnovnih znanja potrebnih za ostvarenje očekivanih rezultata. U udžbeniku, ponuđene su informacije iz: jezika i komunikacije u tehnici, računara, materijala, tehnologija, energije, konstruktorskog modelovanja i saobraćaja. Kroz Uvodprošetali smo do duboko u istoriju spajajući vreme sa tehničkim sredstvom i objektom stvorenim u tom vremenu. U okviru teme Grafičke komunikacijeobradili smo pravila i postupke neophodne za izradu “mini-projekta”. Računarima smo, pod temom Informatičke tehnologije, posvetili naročitu pažnju. Pored istorijskog dela, objasnili smo funkciju svakog uređaja i način njihovog povezivanja u funkcionalnu celinu. Naglasak kod primene računara stavljen je na grafičko oblikovanje tehničko-tehnološke dokumentacije. Put do saznanja je naporan, ali smo pokušali da u poglavlju Od ideje do realizacije ukažemo na sličnostkreativnog stvaranja u životnom okruženju i radionici. Kod teme Materijali i tehnologije ( drvo, papir, koža, tekstil i plastične mase ) u objašnjenju smo pošli od sirovina koje se nalaze u prirodi. Pojasnili smo svojstva, primenu i tehnološke procese prerade sirovina u željeni oblik materijala, pogodan za dalje oblikovanje. Ukazali smo i na probleme zagađivanja životne sredine kao i na mere za njenu zaštitu. Akcenat kod tehnologija obrade materijala stavljen je na principe na kojima se ona zasniva. Skrenuli smo pažnju i na opasnosti kao i na mere zaštite pri radu. Osnovne pojmove o energiji, njenim izvorima kao i nekim pretvaranjima izneli smo u poglavlju pod nazivom Energetika. Tema Konstruktorsko modelovanje je obrađena kroz poređenje principa konstruisanja tehničkih sredstava i objekata u stvarnosti i modela i maketa u uslovima školske radionice. Kod Saobraćaja smo pošli od istorijskog razvoja, preko podele saobraćaja, saobraćajnih sredstava, pa do regulisanja saobraćaja. Posebnu pažnju posvetili smo kretanju pešaka i biciklista i njihovoj bezbednosti u saobraćaju.