Autori
Mr Dragana Mihajlović-Bokan
Marina Injac
Muzička kultura za I razred
MUZIČKA KULTURA 1 - udžbenik
Udžbenik je ODOBREN rešenjem Ministarstva prosvete.
Udžbenički komplet Muzičke kulture za prvi razred osnovne škole sadrži udžbenik i dva CD-a.
Komplet je usklađen sa Nastavnim planom i programom, Standardima kvaliteta udžbenika, kao i odgovarajućim Standardima postignuća za kraj prvog ciklusa obrazovanja u Srbiji.
U pripremi i izradi ovog udžbeničkog kompleta radio je odabran tim autora, magistar muzičke kulture i profesor razredne nastave uz savetovanje sa učiteljima, učiteljicama i stručnim recenzentima.
Osnovni koncept Muzičke kulture 1 zasnovan je na aktivnoj metodi učenja, vizuelizaciji i asocija-tivnom izučavanju samog predmeta.
Udžbenik je funkcionalno podeljen na nekoliko nastavnih tema: Dobrodošlica đaku prvaku, Jesenja čarolija, Raspevani Sneško, Prolećni ples, Letnja regata, Praznična panorama, Napravite muzičke instrumente i Muzički rečnik. Na kraju je dat i izbor iz notnog materijala. Raspored građe je funkcionalno i fleksibilno osmišljen, u skladu je sa uzrastom učenika i njihovim saznajnim i kreativnim kapacitetima.
Muzički pojmovi implementiraju se u sadržaj udžbenika logičkim redom radi lakšeg snalaženja. Lekcije su precizno uobličene, a najvažniji pojmovi jasno istaknuti.
Aktivnosti učenika su podstaknute na izuzetno kreativan i svrsishodan način, pomoću ikonica koje jasno vode učenike kroz sadržaje: pevanje, igranje i ples, sviranje, tapšalice, brojalice, muzičke priče i dramatizacije i podsticanje stvaralaštva.
Tekst u udžbeniku praćen je pažljivo i funkcionalno osmišljenim ilustracijama koje imaju za cilj dodatno pojašnjavanje i razvijanje estetskih i umetničkih kriterijuma.
Na kraju svake nastavne teme, u odeljku „Sada znaš”, ponuđena je originalna sistematizacija gradiva kroz igru, pesmu ili neku sličnu kreativnu aktivnost.
Udžbenički komplet Muzičke kulture 1 ima za cilj da učenici sa lakoćom i zadovoljstvom ovladaju muzičkim terminima, uživaju u muzici i zavole je i prihvate je kao važnu i podsticajnu umetnost.
U odabiru kompozicija koje su date na čak dva prateća kompakt diska autorke su se vodile predviđenim planom i programom, ali i ukusom učenika, istovremeno imajući na umu i umetničku vrednost pesama i njihovu instruktivnost.
Brižljivo su odabrane pesme koje su sa naših prostora, ali i internacio-nalne pesme, kompozicije koje su raznovrsne po težini i one koje su primerene za kvalitetno muzičko opismenjavanje i obradu muzičkih pojmova.